Innehållet i en engelsk lektion:

  • en sång, klappande händer, vickande rumpor, hopp och skutt
  • en film med publiken som var fullt engagerade med att lyssna och se
  • en lek där alla hälsade på alla och alla fick prata
  • ett spel på Smartboarden, via UR – flera av eleverna ville sedan ha adressen till den sida som vi hade använt.

Till det ska det tilläggas:

  • glittrande ögon
  • nyfikenhet
  • engagemang
  • skratt och fniss
  • vill, vågar och kan.

Och lektionen avslutades med detta:

  • Jag har lärt mig yellow, sa X.
  • Jag har lärt mig It´s sunny and cloudy, sa Y.
  • Jag har lärt mig What is your name? sa Z.
  • Jag har lärt mig What is your name? sa X.
  • Jag har lärt mig What is your name? sa Y.
  • Jag har lärt mig What is your name? sa Z.
  • Jag har lärt mig It is warm, sa X.
  • Jag har inte lärt mig något idag, sa Z

Eleverna tyckte lektionen var rolig, rolig, jätterolig, väldigt jätterolig, superjätterolig, superduperjätterolig, rolig, jätterolig

Jag befann mig mitt i denna febrila lärsituation som medverkare, åskådare och modell. Jag tyckte om att vara där tillsammans med elever som bara ville mer och mer och mer…

Kommentera