Reflekterande lärarutveckling

Det kom en utvärdering angående mitt besök i Ystad.

Jag tyckte att coachingen var mycket bra. Jag märkte knappt av dig inne
klassrummet! Jag tyckte det var bra att det var en neutral person som
jag inte har någon relation till som är inne och tittar på min lektion.
Det är intressant att höra hur andra uppfattar mig. Samtalet efteråt var
en dialog tyckte jag. Du gav mig massor av tips, ideér och tankar kring
det du sett. En del har jag sjösatt redan några ligger och gror
fortfarande.

Jag läser de skönlitterära texterna med andra ögon, matteögon.
Jag har fått eleverna mer aktiva.De får svara i kör, de får vara
läraren.
Jag försöker tänka på hur jag svarar eleverna när de frågor om de gjort
rätt ( förklara för mig istället).

Eleverna ska få planera, genomföra och utvärdera. Jag ska sjösätta det
om ett par veckor, innan påsk har jag tänkt.

Jag försöker också komma ihåg att sätta datum på allt vi gör, men det
glöms bort ibland.

Det som varit svårt tycker jag är att hinna sätta mig ner vid en
aktivitet i en grupp och lyssna, att då bekräfta vad eleverna kan. Jag
tänker på det men det försvinner…

2 reaktion på “Reflekterande lärarutveckling

  1. Hej! Tack för en givande och mycket inspirerande coaching. Många tankar som snurrar och som ska landa. Mitt jobb har blivit så roligt igen! Jag har verkligen fått en nytändning!
    Tack för Webbstjänan tipset. Har anmält mig till workshopen i Malmö. Tänker nog blogga om vår kiosk som ska få följa med ett tag nu.
    Ha det bra!/Ulrika

Kommentera